Meest gestelde vragen

Meest gestelde vragen

Zou mijn boek verkocht kunnen worden in de Stadsboekwinkel?
Als het door u uitgegeven boek over Amsterdam gaat, of daar op een of andere manier veel mee te maken heeft, is de Stadsboekwinkel altijd geïnteresseerd om het te bekijken. Het best werkt het om met het boek langs te komen in de winkel, liefst op een dinsdag, donderdag of vrijdag. U kunt ons ook van te voren een e-mail sturen met zoveel mogelijk informatie over de titel die u wilt aanbieden. Wanneer we zouden besluiten om het boek een plek in de winkel te geven, nemen we het in principe voor een half jaar in consignatie. We rekenen dan na afloop met u af wat er verkocht is.  Belangrijk is wel dat u dan een factuur opmaakt die voldoet aan de officiële regels die daarvoor gelden (naam, adres, datum, factuurnummer, btw, etc.). Onverkochte boeken kunnen retour genomen worden, tenzij we zouden  besluiten de consignatie te verlengen.

Koopt de Stadsboekwinkel ook tweedehands boeken in?

De Stadsboekwinkel is altijd geïnteresseerd in tweedehands boeken over Amsterdam, maar kan daar, gezien de situatie op de tweedehands boekenmarkt, helaas geen geld voor bieden.  Wel zijn we erg dankbaar als u, in plaats van uw boeken aan de straat te zetten, ons een berichtje te sturen. Dan is de kans dat uw boeken bij de echte liefhebber terechtkomen het grootst. Wij halen de boeken waar u vanaf wilt desgewenst graag bij u op.

Ik heb een website-bestelling bij de Stadsboekwinkel geplaatst. Wanneer kan ik de bezorging verwachten?
Afhankelijk van de dag waarop u uw bestelling heeft geplaatst, zullen wij proberen de bestelling zo snel mogelijk te versturen. In het algemeen is binnen Nederland levering binnen vier werkdagen mogelijk.

Het geld voor mijn bestelling is afgeschreven maar ik heb na een week wachten mijn bestelling nog niet ontvangen. Wat moet ik doen?
Als u wilt, kunt u ons een mailtje sturen aan info@stadsboekwinkel.nl,  of ons bellen op nummer 020-6250950. Via het bestelnummer kunnen we dan meestal snel zien of er iets is misgegaan.

Hoe kan ik inloggen op mijn account?
U kunt op onze homepage op het kopje rechtsboven klikken. Middels uw email-adres kunt u daar op uw account inloggen. Als u uw wachtwoord vergeten zou zijn, kunt u dat op die plek opnieuw aanvragen.

Waar kan ik mijn gegevens aanpassen?
Wanneer u via het kopje in de rechterbovenhoek van de homepage van de website inlogt op uw account, kunt u daar uw gegevens aanpassen. U kunt daar ook uw eerdere bestellingen terugvinden, of bestelde downloads,  in het geval dat u een e-boek bij ons heeft besteld.

Vanuit welke landen kan ik bestellingen plaatsen?
U kunt vanuit alle landen in de wereld een bestelling plaatsen bij de Stadsboekwinkel. De verzendkosten hangen af van de bestelling die u plaatst, en van de verzendregio die bij het  bedoelde adres hoort.
Binnen Nederland is bij ons het standaard verzendtarief  voor een pakje dat door de brievenbus past € 4,00. Wanneer uw bestelling als postpakket verstuurd moet worden is het tarief € 7,25. Bij bestellingen met verzending binnen Nederland boven de € 50,00, hanteren we de regel dat dan de verzendkosten voor rekening van de Stadsboekwinkel zijn.